أهلا و مرحبا بك في منتداك منتدي هندسة الفيوم
تفضل بالدخول عزيزي العضو و ان لم تكن عضوا
يسعدنا جدا أن تكون واحدا من عائلتنا
أهلا و مرحبا بك في منتداك منتدي هندسة الفيوم
تفضل بالدخول عزيزي العضو و ان لم تكن عضوا
يسعدنا جدا أن تكون واحدا من عائلتنا
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

بوابتناالرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
شارك معانا من فضلك ولا تكون سلبيا في اعاده تطوير وهيكله المنتدي من فضلك قم باضافه رايك والي شايفه منوجه نظرك وهنسمعك ونحاول ننفذ باذن الله

سمسمة على كرسي الاعتراف

5 مشترك
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
زائر
زائر

سمسمة على كرسي الاعتراف Empty
مُساهمةموضوع: سمسمة على كرسي الاعتراف   سمسمة على كرسي الاعتراف Emptyالثلاثاء أكتوبر 26, 2010 9:48 am

سمسمة على كرسي الاعتراف 817805
اما الان فحان موعد قيامي من فوق الكرسي واخيتاري للعضو القادم بعدي

ههههههههههه
ههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههههههه
اما العضو القادم فهو عضو

طيب القلب

غلبان

مسالم

معانا على الكرسي

العضو الذي طال انتظاره

العضو المحظوظ جدا

العضو الذي يحترمه الجميع

من سيقوم الجميع بسؤاله كثيرا ردا لديونهم

معانا العضوه

سمسمة على كرسي الاعتراف 209688
سمسمة
مديرة المنتدى
اهلا بيك على كرسي الاعتراف يا سيادة المديره
انا اخدت الكرسي بتاعي معايا وجيبتلك كرسي جديد في الموضوع بتاعك
يا ريت يعجبك ويكون مريح
يلا يا جماعة دي المديرة بتاعتنا ولازم نكرمها
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سمسمة على كرسي الاعتراف   سمسمة على كرسي الاعتراف Emptyالثلاثاء أكتوبر 26, 2010 9:53 am

دارت عليك الدائرة يا عيني
متقلقيش هتتظبطي يعني هتتظبطي
انا موجود والاعضاء كلهم بيعزوك يعني متخافيش خالص
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

سمسمة على كرسي الاعتراف 269909
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سمسمة على كرسي الاعتراف   سمسمة على كرسي الاعتراف Emptyالأربعاء أكتوبر 27, 2010 4:53 pm

حسبي الله ونعم الوكيل
يارب نخلص
هما سؤالين وهعمل زي ما انت عملت
اقعد شهر مش اجاوب وبعدين اجاوب واحط اللي بعدي
ماشي ربنا ع المفتري
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سمسمة على كرسي الاعتراف   سمسمة على كرسي الاعتراف Emptyالأربعاء أكتوبر 27, 2010 11:48 pm

تمام كده
مش عايزين اكتر من كده
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سمسمة على كرسي الاعتراف   سمسمة على كرسي الاعتراف Emptyالأربعاء أكتوبر 27, 2010 11:58 pm

طبعا اسئلتي هتعجبك قوي بس مش هقولها دلوقتي
متبقاش اول خبطة كده مني
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سمسمة على كرسي الاعتراف   سمسمة على كرسي الاعتراف Emptyالخميس أكتوبر 28, 2010 1:36 am

يارب ما حد يسال
ahmed radwan
عضو فعال
عضو فعال
ahmed radwan

[img][/img]
كيف تعرفت علينا : بحث جووجل
ذكر
المزاج : changable
السنة : ثالثة
القسم : اتصالات
محافظتك : بني سويف
خريج : لا
جامعتك : الفيوم
قسم مختلف : -----
بلدي : سمسمة على كرسي الاعتراف Eg10

مُساهمةموضوع: رد: سمسمة على كرسي الاعتراف   سمسمة على كرسي الاعتراف Emptyالخميس أكتوبر 28, 2010 2:36 am

يلا انا هبدا ويارب يكون دمى تقيل
هههههههههههههههه
انا سؤالى سهل جدا جدا جدا
انتى مين ؟
يعنى هتتكلمى عن حياتك واحلامك
شوفتى سؤال هايف اوى
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سمسمة على كرسي الاعتراف   سمسمة على كرسي الاعتراف Emptyالخميس أكتوبر 28, 2010 4:41 am

اهو ده اصعب سؤال انا ممكن اتسأله مش بحب حد يسألهوني ابدا لاني مش بعرف اجاوب عليه
عموما هحاول اني اجاوب علي اد ما اقدر

الاسم: سمر
الكليه: اداب
من الفيوم اكيد يعني

عيوب وميزات بقي:
نبدأ بالعيوب

عنديه
متسرعه
بتعصب بعد فتره طويله شويه من الضغط عليا ومش بتعصب اكتر من 5 دقايق بس ف ال5 دقايق دول بدمر الدنيا الحمدلله وبهدي ع طول بس هي المشكله ف الوقت البسيط ده اللي مبعرفش اتحكم فيه في نفسي لما بيفيض بيا بقي خلاص بنفجر

فاشله الحمدلله مبحبش التعليم واخده الكليه علي انها حاجه هتخليني معايا شهاده وخلاص
بستهبل في بعض الاحيان

الميزات بقي وعلي فكره انا مبحبش اقول ميزاتي لاني شايفه اني مش فيا مميزات اصلا بس انا هحاول اني اقول حاجات فيا وانا بحبها

كريمه اوي رغم اني احيانا مع اصحابي بحب اهرج ف المسلئل دي واتظاهر اني بخيله بقي ومش عارف ايه بس ف العادي انا فعلا كريمه جدا لدرجه الاسراف

كرامتي وكبريائي عندي رقم واحد في حياتي قلبي كان بيمشيني لحد فتره قريبه بس بصراحه لاقيت ان ده هيخليني اجي علي نفسي عشان ناس مش تستاهل ولاقيت ان اهم حاجه ف الدنيا ان الانسان يحط كرامته وكبريائه رقم واحد في حياته

حنينه الي حد ما مبحبش اشوف حد في ضيقه واسكت بحاول اني اعمل اي حاجه وده كتير بيوقعني في مشاكل

بحب الناس اللي دمها خفيف وروحها جميله مبحبش النكد ابدا اكتر حاجه بتكرهني في نفسي وف اللي حواليا النكد مبحبووووووووووش ومش بحب الناس النكديه حتي لو فيه مشكله منكدش ونقعدنبكي ع الاطلال حتي لو هنزعل شويه مش نأفور مش بحب الناس الاوفر في زعلها بقي

اما عن طموحي بقي ف انا بصراحه كل احلامي اني الاقي بقي بن الحلال للي يحترمني واحترمه واجيب اطفال اربيهم واخليهم يحققو اللي انا معرفتش احققه في حياتي
انا كان نفسي اوي ادخل صيدله لو كنت دخلت صيدله مكنتش هبقي كده لاني كنت هبقي دخلت حاجه انا بحبها
بس للاسف محصلش نصيب والحمدلله علي كل حال يمكن انا زعلانه من الكليه ومش بحبها ونادرا كمان لما بروح بس الحمدلله
ويمكن دي حاجه كويسه اني مبحبش الكليه لاني حبيت قعده البيت اوي واتأقلمت عليها ريحت دماغي يعني من الوش ووجع الدماع

اما عن اصدقائي ف انا معنديش اصدقاء كتير يتعدو علي الصوابع
لحد من سنتين كان عندي كتير اوي والحمدلله الاقرب منهم هما اللي صدموني صدمة عمري بجد عمري ما صاحبت حد وطلع اد الثقه كله بيصدمني بس انا اعرف ناس حاليا يارب ما يصدموني عشان مش اكره نفسي والحياه باللي فيها

اما عن حياتي اليوميه هي عاديه اوي مافيهاش اي جديد انا بصحي بصلي ولو فيه حاجه ف البيت ممكن تتعمل وبقعد ع النت وبقعد مع اخواتي وكده
انما الخروج مش بحبه ابدا اكتر حاجه بكرها في حياتي هي الخروج بجد بتخنق انا ممكن اقعد ف البيت بتاع شهر مش اخرج مش بشغل تفكيري يعني لدرجه انهم ف البيت زهقو مني وعايزين يخرجوني بالعافيه بس انا بحس بأمان وراحه نفسيه وانا ف البيت بحس اني علي راحتي ولو فيه خروج بقي بيكون مثلا اخر النهار لو فيه مشوار وكده او بالنهار كل فين وفين لما بنزل الجامعه طبعا اصحابي بيوحشوني وانا بوحشهم وبيبهدلوني علشان مش بنزل بس انا حابه كده بجبرهم برضه انهم يجو عندي البيت ويقعدو معايا هههه لاني نظرا لاني مش بحب الخروج مش بروح عند حد منهم غير فين وفيييييييييييين بقي اما يكون في ظروف ولازم اروح انا ع فكره مش انطوائيه انا اجتماعيه جدا ولحد من سنتين مكنتش بتهد ولا يقعد ف الارض بس زهقت بقي بصراحه وحسيت ان كده احسن بنتكلم ع النت وف الموبايل كلنا عادي وبسال عليهم وبطمن عليهم دايما بس انا ماليش ف الخروج

اما انا بقي بحب ايه وبكره ايه انا بحب الصدق وبحب الصراحه رغم اني احيانا بخاف منها لانها بتسببلي مشاكل ومش اي حد بكون صريحه معاه نادرا لما بلاقي حد بتكلم معاه واقول كل حاجه ولو مش اتكلمت بفضل اني اسكت طالما مش هقول الصراحه وبحب الناس اللي روحهم حلوة ودمهم خفيف بكره موت النكد زي ما قولت فوق

بحب الهدوء وبكره جدا الدوشه بحب كتابه الشعر وبموت في نزار قباني وفاروق جويده وصلاح جاهين

حياتي اليوميه بسيطه اوي بس اانا بحبها لانها هاديه وببقي مرتاحه نفسيا وهي هاديه كده

افتكر اني كده رغيت كتير اوي وصدعتكم لو فيه اي استفسار وانا اعتقد انه مافيش ف الجانب ده يعني اللي انا قولته اوكي مافيش اي مشكله

ahmed radwan
عضو فعال
عضو فعال
ahmed radwan

[img][/img]
ذكر

مُساهمةموضوع: رد: سمسمة على كرسي الاعتراف   سمسمة على كرسي الاعتراف Emptyالخميس أكتوبر 28, 2010 8:03 am

بتجبية لنفسك معايا

حاسس من كلامك حاجة غريبة مش معنى انك زهقتى انك تقعدى ف البيت
وتسكتى خالص وتقولى ممش بحب اروح الكلية ولا الخروج حاسس فية حاجة غلط

فية ولا لا؟ ولو فية اية هيا ؟
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سمسمة على كرسي الاعتراف   سمسمة على كرسي الاعتراف Emptyالخميس أكتوبر 28, 2010 9:07 am

لا والله ما فيش حاجه بس انا المشكله اني زهقت من الناس عموما بلاقي نفسي لما بكون لوحدي وف البيت
بعيش حياتي بقي
انما بره بتخنق اوووووووي من الزحمه ومن الناس
والكليه اان بكرهاااااااااااااااا بكرهااااااااااااااااااا بكرهاااااااااااااااااا مش عايزة حتي افتكري اني دخلتها

بس ادي كل المشكله ومافيها
وبعدين انا اكتر حد مسالم ممكن تشوفه يعني مش بحب المشاكل ولا وجع الدماغ
يعني زهقت استسلم بقي واعيش مع نفسي مش بحب المواجهات عموما
وانا لاقيت نفسي اوي ف كده
OsAmA GaMaL
المدير العام
المدير العام
OsAmA GaMaL

[img][/img]
ذكر
المزاج : it`s very nice
القسم : مدني
محافظتك : الفيوم
قسم مختلف : لا
احترام قوانين المنتدي : سمسمة على كرسي الاعتراف 1110
بلدي : سمسمة على كرسي الاعتراف 110

مُساهمةموضوع: رد: سمسمة على كرسي الاعتراف   سمسمة على كرسي الاعتراف Emptyالجمعة أكتوبر 29, 2010 1:46 am

اهلا اهلا الكرسي مولع
يوووووووووووه قصدي منور مش باصحابه ولاحاجه
لحسن تتفهم غلط بس
ahmed radwan
عضو فعال
عضو فعال
ahmed radwan

[img][/img]
ذكر

مُساهمةموضوع: رد: سمسمة على كرسي الاعتراف   سمسمة على كرسي الاعتراف Emptyالجمعة أكتوبر 29, 2010 6:20 am

اها طيب بس بتكرهى الكلية لية بتكرهيها هى اية زنبها ؟
sunlight
خريج
خريج
sunlight

[img][/img]
ذكر
المزاج : عنب
السنة : متخرج
خريج : نعم
جامعتك : cairo
قسم مختلف : civil

مُساهمةموضوع: رد: سمسمة على كرسي الاعتراف   سمسمة على كرسي الاعتراف Emptyالجمعة أكتوبر 29, 2010 6:53 am

ياقهلا يا قهلا ما كانش يومكاخد طاري بقىامممماتكلمي في السياسة شوية واكتبي الكلام بلون اصفر فاتح قوي عشان مش يظهرايه اللي مش عاجبك في مصر عموما وايه سبب المشاكل الكتيرة قوي دي من زحمة لمشاكل في المواصلات لمشاكل في الحياة المعيشية لبطالة لتدني المستوى الاخلاقى كمان الحالة اللي انتي فيها دي من زهق من الناس وعدم رغبة في الذهاب للجامعة وحب العزلة وهل شايفة ان ده حل ولا دي مشكلة وهروب ايه اللي مش عاجبك في الحكومة ومين اللي بتعتبريه كويس فيهم ومين الرئيس القادم في رايك وحابة مين كمان يكون الريس جاوبي يا انسة
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سمسمة على كرسي الاعتراف   سمسمة على كرسي الاعتراف Emptyالجمعة أكتوبر 29, 2010 9:27 am

ahmed radwan كتب:
اها طيب بس بتكرهى الكلية لية بتكرهيها هى اية زنبها ؟

معرفش بس بكرها مبحبهاش مش زنبها حاجه زنبي انا بقي اللي وافقت ورضيت اني ادخلها وبكرها ليه لاني مكنتش عايزة ادخلها من اصله ودخلتها غصب يارب احبها ازاي بقي
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سمسمة على كرسي الاعتراف   سمسمة على كرسي الاعتراف Emptyالجمعة أكتوبر 29, 2010 9:29 am

قهلا بيك ياهندسه حلوة قهلا دي
عموما انا موافقه اني اجاوب عليك بس مش موافقه انه يكون باللون الاصفر عشان بيوجع عيني

هجاول سؤال سؤال

الاول سالت وقولت ممكن تتكلمي في السياسه شويه؟ هرد واقولك اوكي موافقه اسال في اي حاجه تخص الساسيه

ثانيا قولت ايه اللي مش عاجبك في مصر عموما؟
هرد واقولك ان فيه حاجات كتيره اوي مش عجباني اولها مستوي التعليم في مصر اللي بقي زي الزفت واللي بيسوء من وزير لوزير ومحدش جه برضه مسك التعليم وخلاه يتطور حتي الوزير الحالي عمل الي حد ما شويه حاجات كويسه انما قصادها عمل مليون مصيبه وكره المدرسين نفسهم ف التدريس ده بالنسبه لمستوي التعليم ارتفاع الاسعار اللي بقي ملحوظ بشكل سئ الايام دي محدش كان يصدق ابدا ان الطماطم سعرها يبقي مرتفع بالشكل المستفز ده دي بقت اغلي من الفاكهه نفسها البطاله وحال الشباب دلوقتي مين كان يقول ان شباب في مستوي تعليمي راقي وبالاخص مهندس يعني يشتغل في مطعم فول انا مبقولش ان ده عيب بس هقول ان ده حرام بقي انسان يكافح ويتعلم وف الاخر مش يشتغل الشغلانه اللي فيها تقدير لجهده افتكر ان ده حرام اوي بجد مش هينفع كده ده انا شوفته بعيني يعني ده غيب طبعا السرقه والنصب والنهب والبلطجه وقانون الطوارئ وامن الدوله كل دي حاجات متعجش اي حد

ثالثا سالت وقولت ايه سبب المشاكل الكتيره اوي دي من زحمة لمشاكل في المواصلات لمشاكل في الحياة المعيشية لبطالة لتدني المستوى الاخلاقى؟؟

الزحمه دي ده لان عددنا بيكتر مالهاش حل تاني يعني او سب تاني مشاكل المواصلات دي بقي هي المواصلات متوفره بس قليله شويه علي عدد السكان عشان كده بنلاقي تكدس وحلها الوحيد ان الحكومه بتاعتنا تتصرف مافيش مانع خالص ان تبقي في كل المحافظات محطات مترو ايه المشكله عندنا ما شاء الله مهندسين كتير ويقدرو انهم يساعدو في المشروع ده ويشتغلو وافتكر اننا عندنا برضه الامكانيات بس يبطلو نهب وسرقه يفكوهم من رصف الطرق كل يوم والتاني كل يوم والتاني يعملو في الطرق والحوادث هي هي برضه مافيش اختلاف ولا حاجه يبقي بدل ما بندفع ملايين ع قلة فايده نعمل خطوط مواصلات بقي وعموما زحمه المواصلات اكتر ف القاهره احنا هنا ف الفيوم برضه مش حاسين بيها مشاكل الحياه المعيشيه دي بقي سببها ارتفاع الاسعار بالطريقه الغبيه دي يعني اسره دخلها بسيط اما تحب مثلا تعمل غدا في يوم كيلو الطماطم لوحده لما يوصل ل 10 جنيه ده يبقي ايه فيه حادثه انا قريتها من فتره قليله ع النت عامل بيشتغل واليوميه بتاعته 20 جنيه المفروض انه هيصرف منها مثلا 10 جنيه هيجيب بيها ايه ال10 جنيه دي اما كيلو الطماطم بس لوحده ب 10 اتخانق مع مراته بسبب كده موتها عادي يعني قالك يريح مخه ويتسجن احسن وياكل ويشرب ببلاش ف السجن ريح مخه الراجل والله افتكر ان اللي بيحصل ده حرام يعني البطاله بقي دي مش سببها الشباب ولا حاجه الشباب مش عاجبه حاله وقعدته ف الكافتريات يعني ماهو اكيد عايز يبني نفسه وعايز يكون نفسه ويشتغل ويبني اسره ويتجوز مش عاجبه الحال بتاعه بس هو المشكله ان مافيش شغل كل الشغل في مصر مقفل اد ايه لما يبقو طلبه ما شاء الله متميزين ف التعليم ويطلعو يدور علي شغل ومافيش شغل هيشتغل شغل حكومي ب 300 جنيه ف الشهر هتعمله ايه دي يعني بيضطر انه يلجأ للقطاع الخاص ومافيش حتي ف القطاع الخاص ولو اشتغل فيه بيبقي مستقبله مهدد لا فيه تأمين وفي اي وقت ممكن يقولوله مع الف سلامه عادي يعني عشان كده الشباب بيفضل انه يسافر ويتبهدل في بلد غير بلده لانه بيتبهدل في بلده بدون مقابل انما بره فيه بعض الشباب بيتبهدل وبيلاقي مقابل اما تدني المستوي الاخلاقي ده بقي ده بيكون من البدايه اصلا من الاسره التربيه السليمه والنشاه الصالحه مش هتجيب ابدا تدني في المستوي الاخلاقي للبنت او للولد عموما يعني هنتكلم الاول عن الشباب اللي حجته ان مافيش فلوس يعني مافيش جواز يعني الواحد ينحرف احسن بقي ده طبعا غلط واكبر غلط وطبعا مش كل الشباب بيعمل كده لا فيه شباب كويس ومحترم رغم حالته الماديه الشباب اللي استسلمو دول بقي للواقع ده اكبر غلط هما كده مش بيعالجو حاجه ده اسمه ضعف واستسلام الانسان يقدر يغير من نفسه لو هو عايز يتغير ويبقي انسان كويس انما ده اسمه ضعف واستهبال وتدني مستوي اخلاق البنات ده بقي راجل لحاجه واحده وهي التقليد فيه بنات عايزة تقلد تقليد اعمي وخلاص وبسبب التقليد ده بيبقي ناتج عنه تدني ف مستواهم الاخلاقي والله الواحد بيشوف بنات بيتكسف يبصلهم او حتي يقول انهم مسلمين بيبقي محرج لان دول مش عنوان الاسلام ابدا بس دلوقتي فيه صحوة جامده جدا بالنسبه للشباب وبدا الشباب صوته يطلع ويتكلم حتي لو بيكتموه برضه بيرجع ويتكلم ويقف ويواجهه ويقول انا عايز ايه ورافض كذا وكذا ف البلد

رابعا بقي زهقي من الناس ده وعدم رغبتي للذهاب للجامعه سببهم؟
اني قرفت من الحياه بالناس اللي فيها بجد مبقتش عارفه اتعامل مع حد انا من النوع اللي بيندلق بسرعه واما بثق بثق اوي ومش عارفه اكون غير كده والحمدلله في اللي عرفتهم ف حياتي كلها ملقتش حد يستاهل الثقه دي كله بتاع مصلحته وياريته كده وبس لا ده بيثبت انه غير امين كمان ف انا فضلت اني اكون لوحدي عشان اريح دماغي انا قولت فوق اني مساالمه جدا ومبحبش المشاكل ابدا طالما انا كده ومش بعرف اتعامل غير كده وده بيتقابل بحاجه مش حلوة يبقي خلاص تعاملي يبقي سطحي عدم رغبتي اني اروح الجامعه ده بقي ناتج اني بكره الكليه بتاعتي ومش بطيقها لاني مكنتش عايزة ادخلها ودخلتها غصب يارب حاولت احبها والله مقدرتش مقدرررررتش خااااااااااااالص مش متقبلاها لاهي ولا الدكاتره بتوعها

سالت قولت هل ده حل الهروب؟
انا مش بهرب بس انا اتخنقت ودلوقتي انا بقارن مابين حياتي دلوقتي وحياتي الاول لاقيتها دلوقتي هاديه اوي ومستقره الحمدلله الي حد ما ومرتاحه كده يبقي ايه اللي هيخليني اكره العزله انا ع فكره مش منعزله لدرجه اني عايشه في كهف لا بخرج وكده بس مش كتير اوي يعني اما بيكون فيه حاجه تستاهل اني اخرج وبتصل بأصحابي اسلم عليهم وهما بيجيو ومافيش اي مشكله بس اانا زهقت من الدنيا كلها باللي فيها واتخنقت

ايه اللي مش عاجبك في الحكومة ومين اللي بتعتبريه كويس فيهم ومين الرئيس القادم في رايك وحابة مين كمان يكون الريس ؟

كل حاجه مش عجباني ف الحكومه سواء نصب او نهب او قانون طوارئ وخصوصا حكومه احمد نظيف اللي انا بعتبرها اسوأ حكومه مرت علينا بجد حسبي الله ونعم الوكيل فيه الراجل ده اشوف فيه يوم ع اللي بيحصل دلوقتي في الناس واحوالهم ومافيش حد كويس والكويس فيهم بيسكت وبيعمل زيهم مش معقول هو اللي هيبقي مصلح فيهم والا هيغتالوه او هيلبسوه مصيبه

وبالنسبه لمين هيكون الرئيس افتكر انه هيبقي جمال مبارك افتكر يعني مع اني رافضه ده بس ده العادي يعني اصل احنا بلد ديموقراطي بالاسم وبس انما فعل مافيش

وبالنسبه لي انا حابه مين يكون الرئيس ؟

مافيش حد معين بس اللي يبقي رئيس مصر لازم يكون حد من المطبخ زي ما بيقولو فاهم الطبخه صح فاهم حال البلد وحال الناس اللي فيها عشان يقدر انه يتعايش معاهم ويكيف امورهم ويحاول انه يحل المشاكل بتاعتهم يكون حاسس بيهم يعني وبحالهم بس انا مش بحب البرادعي بكرهه بمعني اصح جي بعد كام سنه يقول عايز ابقي رئيس كان عمل ايه لمصر لما كان ف الوكاله انا اصلا مش بحس انه مصري

جاوبي ياانسه
جاوبت الانسه اهو
sunlight
خريج
خريج
sunlight

[img][/img]
ذكر

مُساهمةموضوع: رد: سمسمة على كرسي الاعتراف   سمسمة على كرسي الاعتراف Emptyالجمعة أكتوبر 29, 2010 6:38 pm

برافو عليكي يا سمسمة فكرك عالي ماشاء الله
وكويس انك اتكلمتي عن التعليم كمشكلة لاني فعلا شايف انه السبب الاول والرئيسي في المشاكل اللي احنا فيها دي كلها ولو قارنا فعلا بين مدرس خريج النهاردة من تربية عام او اداب اي قسم بمدرس خريج معلمين بتاعت زمان هنلاقي فعلا المشكلة واضحة ومش المدرسين وبس حتى المهندسين والاطباء واغلب المهن يلا ربنا يصلح الحال
عايز اسالك لو بقيتي وزيرة التعليم في يوم من الايام هتعملي ايه في نقاط 1-2-3-4-5
كمان لو وزيرة سياحة-وزيرة الداخلية-الخارجية-رئيسة مجلس الشعب-القوى العاملة والهجرة-النقل-الزراعة-الصناعة
شوية غلاسة كدة بس اهو باخد طاري
هههههههههه
جاوبي يا انسة
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سمسمة على كرسي الاعتراف   سمسمة على كرسي الاعتراف Emptyالجمعة أكتوبر 29, 2010 8:19 pm

هو كله اسئله في السياسه ولا ايه ايه ده

عموما الانسه هتجاوب اهو

1_لو بقيتي وزيرة التعليم في يوم من الايام هتعملي ايه في نقاط 1-2-3-4-5؟

1_هتطور المناهج واخلي الطلبه يدرسو حاجات مفيده.
2_ هخلي ماده التربيه الدينيه اساسيه مش زي دلوقتي مش بتضاف علي المجموع والطلبه حتي مش بيفكرو يفتحوها.
3_هعمل اختبارات للمعلمين في كل المجاللات بقي واشوف قدراتهم ايه فيه ناس بتدرس وهي اصلا مش فاهمه حاجه واللي مش فاهم يبقي يسيب لغيره بقي يدرس وطبعا عشان حرام اقطع عيش حد هحولهم للاعمال الاداريه احسن
4_طبعا اللغه العربيه لغة القران وجميله محدش قال حاجه بس المشكله كلها ان اللي بيدرسوه فيها مالهوش اي لازمه هطورها شويه هطبق المهم منها وبس مش اقرر ع الطلبه اشعار مالهاش اي لازمه اوكي الشعر حاجه حلوة بس مش اخليه بالكم ده ولا بالطريقه دي
5_هكثف الاهتمام بطلبه ابتدائي لان دي اهم مرحله في التعليم بيخرج منها الطالب اما شاطر اما مستواه مش اد كده وخصوصا طلبه اولي ابتدائي
6_ هطور المدارس وهحاول بقدر الامكان اني انزل كل المدارس اكيد مش كل يوم بس كل يوم هنقي مدرستين مختلفتين اروحهم

اما لو بقيت وزيرة السياحه بقي
1_ اول حاجه هعملها ههتم بالمنشأت السياحيه في مصر وهحاول اني اطورها واجملها احسن من كده
2_هنظم شرطه السياحه عشان يهتمو اكتر بالسياح عشان دي سمعه مصر وعشان يجو تاني لاننا بنستفاد كتير من السياحه
3_هحاول اني اخلي الشباب يعملو حاجات صناعات يعني فيه شباب عنده مواهب وحرف والسياح بيحبو الحاجات البسيطه دي وبيشتروها يبقي احنا كده شغلنا الشباب واهتمينا بالسياح ووريناهم اننا عندنا مواهب برضه
4_هنظم طرق الارشاد السياحي والتوعيه الاعلاميه في التليفزيون بالسياحه واروج اعلانات بالمناطق السياحيه الجميله في مصر

اما لو بقيت وزيره الداخليه بقي
1_هنضف كل العشوائيات اللي في مصر وهبني مساكن للسكان دول تكون نضيفه وينفع يتعاش فيها
2_هنضف الشوارع والطرق
3_هلغي قانون الطوارئ
4_اي استهتار من اي ظابط هيتشال فورا
5_هكسف جهود الظباط وحملات القبض علي تجار المخدرات

وزيرة الخارجيه بقي
افتكر ان سياسه مصر الخارجيه كويسه الي حد ما ومافيهاش اي مشاكل احنا الحمدلله مش عندنا اي مشاكل لا فيه حروب ولا حاجه

رئيسه مجلس الشعب:
هرفد كل الاعضاء لانهم مبيعملوش اي حاجه واخدينها سلطه مش اكتر واللي يدخل المجلس لازم يكون فعلا اد المسؤليه

القوي العامله والهجرة:
هلغي حاجه اسمها هجره من اصله وهحاول ان الشباب اللي مرمي ع الكافتريات ده اشوفله شغل

النقل:

تنظيم حركات النقل وشرطه المرور اللي مالهمش لازمه دول ولسه الحوادث بتحصل عادي
الزراعه

استصلاح الاراضي الزراعيه وزراعه القمح بدل ما احنا عاملين كده وبنشحت من امريكا وروسيا والبلاد دي القمح عندنا اراضي كتيره نستصلحها ونزرع احنا

الصناعه بقي

هبني مصانع كتيره واشغل الشباب اللي قاعد ده
كل حاجه هنصنعها عشان نلغي الاستيراد خالص بالعكس ده احنا ممكن نصدر كمان

جاوبي يا انسه
والله جاوبت الانسه هههههههه
sunlight
خريج
خريج
sunlight

[img][/img]
ذكر

مُساهمةموضوع: رد: سمسمة على كرسي الاعتراف   سمسمة على كرسي الاعتراف Emptyالجمعة أكتوبر 29, 2010 8:53 pm

هكتفي بهذا القدر وهسيب المجال لباقي الاعضاء اللي ليهم طار يخلصوه
شكرا
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سمسمة على كرسي الاعتراف   سمسمة على كرسي الاعتراف Emptyالجمعة أكتوبر 29, 2010 9:30 pm

ربنا يخليك للغلابه ياصن والله والمساكين
يارب باقي الاعضاء النت يفصل عندهم
sunlight
خريج
خريج
sunlight

[img][/img]
ذكر

مُساهمةموضوع: رد: سمسمة على كرسي الاعتراف   سمسمة على كرسي الاعتراف Emptyالجمعة أكتوبر 29, 2010 9:33 pm

ههههههههههههه
هتلاقيهم بكرة ولا بعده يعني هوا هيفصل على طول
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سمسمة على كرسي الاعتراف   سمسمة على كرسي الاعتراف Emptyالجمعة أكتوبر 29, 2010 9:37 pm

بكره ولا بعده هحط حد تاني بقي علي الكرسي
هههههههههه
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سمسمة على كرسي الاعتراف   سمسمة على كرسي الاعتراف Emptyالجمعة أكتوبر 29, 2010 10:18 pm

اهلا يا سمسمة

طبعا انا اللي جبتك هنا ولازم اعمل واجب الضيافة
وبما اننا هنا ضيافتنا هي الاسئلة لا يا سمسمة
وانا كريم جدا فطبعا جيبتلك اسئلة حلوة كده تعجبك ان شاء الله
وبما اني برضه مش مفتري فانا كل اللي عملته اني جيبتلك الاسئلة اللي سالتيهاني عشان اعرف اجابتك انت ايه
قابلي بقى يا مديرة
ماذا ستكتب لنا لتعبر عن حياتك التي عشتها الى الان في كلمات قليله ؟

.
اذا اردت ان تبكي الان , فعلى من تبكي؟

من ستختار ليمسح دموعك ؟

لو خيروك بين حبيبك وبين اعز صديق فمن تختار ؟

.
ماهو تقييمك لهذا المنتدى بصراحه ؟

من يسكن قلبك؟

.
هل تعتقد ان حظك سيئ؟

.
هل هزمك حزنك في يوما من الايام؟

.((
مستحيل انساك)) لمن تقولها ؟

.((
اللي راح راح وماتفيد كلمة ياريت ))
إذا أردت ان توجه هذه العباره لنفسك, فماذا تقصد بها ؟

.((
انت كل شيء بحياتي )) لمن تقولها ؟

متى اخر مره بكيت؟

اي الدول تتمنى ان تزورها ؟

هل انت راضي عن نفسك ؟

.
هل تؤيد الزواج العاطفي ام الزواج التقليدي ؟ ولماذا ؟

.
هل تعترف بشيء اسمه الصداقه بين الرجل والمرأة ؟

.
هل انت مدمن تفكير؟

.
من هو اكثر شخص تفكر فيه؟

.
اذا تم تعيينك ملكا لجميع البلاد العربيه فما اول قرار ستتخذه ؟

.
هل تكره شخص بشده في حياتك ؟

.
ما هو اقتراحك الذي تتمنى ان يحدث في هذا المنتدى ولم يحدث الى الان ؟

.
هل ملابس الشخص امامك تؤثر فيك لتأخذ عنه انطباع ؟؟

.
ماالذي يلفت انتباهك بسرعه في الشخص لكي تعجب به ؟

اذا احببت شخصا في الوقت الخطأ وفي المكان الخطأ فماذا تفعل ؟؟

.
حكمة تؤمن بها جدا؟؟

.
عاده تفعلها دائما تتمنى ان تتركها ؟

ماهو اجمل اسم لولد واجمل اسم لبنت من وجهة نظرك؟

.
ماذا تفعل اول شيء اذا ربحت مليون ؟

.
هل انت من لديهم رغبة حب التملك واذا تملك الشيء اصابه الملل منه ؟

.
اعتذار تريد ان تقدمه لمن؟

حاجه نفسك تعملها ومش عارف؟

حاجه عملتها وكنت فخور اوى بيها؟

حافظ كام جزء من القران؟
ايه رايك فى جامعه الفيوم؟

ايه رايك فى كليه الهندسه ؟

ايه رايك فى الناقاب والمنتقبات؟

ايه رايك فى بلدنا؟

ايه رايك فى جماعه الاخوان المسلمين؟

تعطي مين الألقاب دي من اعضاء منتدانا ؟؟
-
العضو النشيط .
-
أمير المنتدى .
-
وردة المنتدى .
-
العضو الغائب .
-
الصوت المسموع .
-
نحلة المنتدى .
-
قلب المنتدى .
-
العضو الموهوب .
-
العضو الصديق .
-
روح المنتدى .
-
ابتسامة المنتدى .

لو تحب تهدي وردة : - بيضاء . - حمراء - صفراء . تهديها لمين

مين العضو اللي :
-
توقيعه روعة .
-
نفسك تغير اسمه .
-
تفرح بوجوده .
-
تقوله : ( صح لسانك )

ايه اكتر حلم وصلتله بخيالك حتى لو مش ممكن تحققه...؟

مين الحد اللى اول ما بتكون زعلان او فرحان بتكلمه؟
ايه اكتر حاجه مجنونه عملتهاا؟
ايه اكبر مصيبه عملتهاا وتحكى طبعا؟
اايه نظام الرحلات معاك؟
ازاى بتقدر تحكم ع البنت والولد ؟وممكن تنخدع بسهوله فى الحكم؟

وخد بقي اغلس سؤال في الدنيا محدش بيحبه

اوصف الاعضاء دول وقدملهم نصايح ونقض يعني عيوب وميزات ونقض ونصايح طول عمر السؤال اوصف بس انا بقي حليتهولك اكتر يالا ماهو انا المنتدي هيعمر من غيري

بسام

اسامه

محمد جمعه

جوجو

عاشقة الجنه

دلوعه البنات

جولدن

ديمو

فور ام

سمسمه

خلي بالك دي اسئلة اخد التار بس
لسة اسئلتي ماجاتش
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سمسمة على كرسي الاعتراف   سمسمة على كرسي الاعتراف Emptyالسبت أكتوبر 30, 2010 1:47 am

theghost كتب:

اهلا يا سمسمة
اهلا بيك ياخويا
طبعا انا اللي جبتك هنا ولازم اعمل واجب الضيافة
حسبي الله ونعم الوكيل
وبما اننا هنا ضيافتنا هي الاسئلة لا يا سمسمة
وانا كريم جدا فطبعا جيبتلك اسئلة حلوة كده تعجبك ان شاء الله
وبما اني برضه مش مفتري فانا كل اللي عملته اني جيبتلك الاسئلة اللي سالتيهاني عشان اعرف اجابتك انت ايه
قابلي بقى يا مديرة
قابلت ياخويا
ماذا ستكتب لنا لتعبر عن حياتك التي عشتها الى الان في كلمات قليله ؟
حياتي اللي عيشتها كانت عاديه جدا يتخللها بعض الهموم بس الحمدلله انا دلوقتي مستقره نفسيا جدا

.
اذا اردت ان تبكي الان , فعلى من تبكي؟
علي اللي بيحصل معايا

من ستختار ليمسح دموعك ؟
انا اانا اولي حد بنفسي

لو خيروك بين حبيبك وبين اعز صديق فمن تختار ؟
علي حسب مين فيهم اولي

.
ماهو تقييمك لهذا المنتدى بصراحه ؟
جميل جدا
من يسكن قلبك؟
ماما حبيبة قلبي

.
هل تعتقد ان حظك سيئ؟
اووووووووووووووووي اووووووووي وبحب المثل اللي بيقول قليل البخت يلاقي العضم ف الكرشه ملحوظه : انا مبحبش لحمه الراس ابدا هههههه

.
هل هزمك حزنك في يوما من الايام؟
كتير اوي

.((
مستحيل انساك)) لمن تقولها ؟
لخالو

.((
اللي راح راح وماتفيد كلمة ياريت ))
إذا أردت ان توجه هذه العباره لنفسك, فماذا تقصد بها ؟
علي كليه صيدله طبعا يعني لو كنت اهتميت كنت دخلتها بس خلاص كلمه ياريت مالهاش معني

.((
انت كل شيء بحياتي )) لمن تقولها ؟
لماماااااا

متى اخر مره بكيت؟
من يومين تقريبا
اي الدول تتمنى ان تزورها ؟
السعوديه اولا وبعديها فرنسا عشان بحبها اوي وبعدين اسبانيا عشان اشوف فابريجاس ههه

هل انت راضي عن نفسك ؟
لا طبعا
.
هل تؤيد الزواج العاطفي ام الزواج التقليدي ؟ ولماذا ؟

الزواج العاطفي اكيد لانه بيسهل الحياه اوي وبيخليها تمشي كويس انما التقليدي ده يبقي هنقش ع الواحده وده مش معناه انه بيفشل لا بس انا بفضل العاطفي

.
هل تعترف بشيء اسمه الصداقه بين الرجل والمرأة ؟
زماله واخوه ومساعده لبعضهم واعرف نماذج من الناس مابينهم اخوه واحترام

.
هل انت مدمن تفكير؟
اوي نفسي ابنج دماغي عشان ارتاح شويه

.
من هو اكثر شخص تفكر فيه؟
مشكله عند حد معين ونفسي احلها ومش عارفه ازاي

.
اذا تم تعيينك ملكا لجميع البلاد العربيه فما اول قرار ستتخذه ؟
اعتقلك

.
هل تكره شخص بشده في حياتك ؟
لا

.
ما هو اقتراحك الذي تتمنى ان يحدث في هذا المنتدى ولم يحدث الى الان ؟
نغير اسم المنتدي

.
هل ملابس الشخص امامك تؤثر فيك لتأخذ عنه انطباع ؟؟
احيانا وخصوصا البنت طريقة لبسها بتبين هي ايه وكمان ماشيتها وطريقة كلامها والولد كذلك بحب الولد اللي يبقي راجل مش عيل تافهه

.
ماالذي يلفت انتباهك بسرعه في الشخص لكي تعجب به ؟
اخلاقه وروحه الحلوه وخفة الدم

اذا احببت شخصا في الوقت الخطأ وفي المكان الخطأ فماذا تفعل ؟؟
هسيب الامور لربنا لو ليا نصيب فيه هيبقي ليا غصب عن عين اي حد

.
حكمة تؤمن بها جدا؟؟
افعل ما شئت فكما تدين تدان

.
عاده تفعلها دائما تتمنى ان تتركها ؟
التفكير والنت

ماهو اجمل اسم لولد واجمل اسم لبنت من وجهة نظرك؟
بحب اوي ف الاولاد عبد الرحمن ومعاذ وسيف الله ومصطفي والبنات بحب مي وريم

.
ماذا تفعل اول شيء اذا ربحت مليون ؟
هبني مسجد

.
هل انت من لديهم رغبة حب التملك واذا تملك الشيء اصابه الملل منه ؟
لا خالص والله

.
اعتذار تريد ان تقدمه لمن؟
لماماااااااا

حاجه نفسك تعملها ومش عارف؟
اسافر محافظه جنبنا

حاجه عملتها وكنت فخور اوى بيها؟
مافيش حاجه وده مش معناه اني معملتش اي حاجه كويسه بس مش بحط في بالي بس ممكن نقول اني بحب اقف جنب اصحابي علي اد ما اقدر

حافظ كام جزء من القران؟
مش كتير
ايه رايك فى جامعه الفيوم؟
كويسه الي حد ما بس ناقصها كتير عشان تبقي زيها زي اي جامعه تانيه

ايه رايك فى كليه الهندسه ؟
كويسه كفايه انها فيها اغلب اصحابي

ايه رايك فى الناقاب والمنتقبات؟
كويسين جدا وبحترم اوي اللي لابسه نقاب ونفسي اانا كمان البسه وبتمني انه ربنا يكرمني بزوج ويوافق اني البسه بس فيه منتقبات دلوقتي بقو عنوان سئ للنقاب ربنا يهديهم

ايه رايك فى بلدنا؟
قولت فوق

ايه رايك فى جماعه الاخوان المسلمين؟
انا ضددهم في حاجات كتير

تعطي مين الألقاب دي من اعضاء منتدانا ؟؟
-
العضو النشيط . محدش الاغلبيه بقو نايمين شويه الايام دي

-
أمير المنتدى . صن لايت

-
وردة المنتدى .حبيبة قلبي ريم

-
العضو الغائب . كتير اوي زي ساره ولولي وبسام وكولوبالي واي اس اي وريم بس راجعه قريب بعون الله واتش وسويت وهني اعضاء كتيره اوي

-
الصوت المسموع . طبعا باشمهندس محمد جمعه

-
نحلة المنتدى . دلوعه البنات

-
قلب المنتدى .جوجو

-
العضو الموهوب . صن لايت

-
العضو الصديق . انا هتكلم ع اعتبار الموجود دلوقتي ف المنتدي بس فيه ناس تانيه برضه حبايبي هما طبعا اللي موجود منهم دلوقتي ريم وجوجو

-
روح المنتدى . ريم وجوجو وانت

-
ابتسامة المنتدى . للاسف انت

لو تحب تهدي وردة : - بيضاء . - حمراء - صفراء . تهديها لمين
بيضاء لاصحابي
حمراء لماما
صفراء لاخواتي

مين العضو اللي :
-
توقيعه روعة .
صن لايت انا بحب الصورة دي جداااا
-
نفسك تغير اسمه .
نوبدي ويقول اسمه الحقيقي بقي
-
تفرح بوجوده .
كلكم والله
-
تقوله : ( صح لسانك )
ولا اي حد

ايه اكتر حلم وصلتله بخيالك حتى لو مش ممكن تحققه...؟
اني ادخل الكليه اللي انا عايزاها

مين الحد اللى اول ما بتكون زعلان او فرحان بتكلمه؟
مافيش حد معين بس انا بتكلم مع اصحابي

ايه اكتر حاجه مجنونه عملتهاا؟
كل تصرفاتي عبيطه ف البيت بكسر الكوبايات مثلا زي الاطفال وبخبيها عشان ماما هههههههههههه
ايه اكبر مصيبه عملتهاا وتحكى طبعا؟
مش فاكره والله
اايه نظام الرحلات معاك؟
اخر رحله طلعتها كنت في تانيه اعدادي ومن بعدها نفسي وقفت من الرحلات وجيت ف الجامعه قولت اروح رحله ماما ماوافقتش خايفه عليا
ازاى بتقدر تحكم ع البنت والولد ؟وممكن تنخدع بسهوله فى الحكم؟
انا دايما بنخدع الحمدلله

وخد بقي اغلس سؤال في الدنيا محدش بيحبه

اوصف الاعضاء دول وقدملهم نصايح ونقض يعني عيوب وميزات ونقض ونصايح طول عمر السؤال اوصف بس انا بقي حليتهولك اكتر يالا ماهو انا المنتدي هيعمر من غيري

بسام
طيب جدا ربنا يكرمه يارب ويوفقه ويرزقه ببنت الحلال لانه انسان يستاهل كل خير وخدوم جدا

محمد جمعه
محدش يقدر يتكلم نص كلمه عليه طبعا حد مستغني عن عمره ولا ايه ربنا يكرمه برضه هو كمان ويوفقه انسان كويس وشخصيه جامده

جوجو
بوء علي الفاضي عامله فيها سبع رجاله في بعض وهي والله اغلب من الغلب طيبه جدا وغلبانه اوي واانا بحبها جدا وف الفتره الاخيره بدأنا نقرب من بعض جامد

عاشقة الجنه
كويسه بس ياريت ياريت ياريت تحاول تفهمني صح لانها حاسه اني ضايق منها

دلوعه البنات
دلوعه المنتدي فعلا ربنا يكرمها في دراستها وفي حياتها عموما يارب

جولدن
اختلفنا انا وهي في فتره من الفترات بس ده مينعش انها انسانه كويسه ومحترمه اوي واللي كان ما بينا كان سوء تفاهم وراح لحاله

ديمو
حبيبة قلبي دي بقي مهما قولت مش هوصف روح حلوة وخفه دم وجدعنه وطيبه مافيش بعد كده

فور ام
ربنا يرجعه لينا بالسلامه ويشارك من تاني معانا لانه بصراحه بيدي جو حلو اوي ف المنتدي انسان طيب وروحه حلوة اوي

سمسمه
ع نياتها اوي

انا حابه اني اوصف حد تاني بعد اذنكم طبعا
ريـــــــــــم
دي بقي حبيبة قلبي بجد انا بحبها اوووووووووووووي اووووووي اوووووووووووي اووووووي اقرب حد لقلبي وبجد وقفت معايا وقفات لو اختي مش هتعمل معايا كده وبجد الفتره اللي كان معايا فيها انا كنت مدمره نفسيا فعلا ربنا يخليها ليايااااارب ويتعرف اللي عايزة تعرفه هههههههههههههههه

خلي بالك دي اسئلة اخد التار بس
مش بقولك حسبي الله ونعم الوكيل مش مصدق
لسة اسئلتي ماجاتش
eng.mhmdgoma
المراقب
المراقب
eng.mhmdgoma

[img][/img]
ذكر
المزاج : بخير الحمد لله

مُساهمةموضوع: رد: سمسمة على كرسي الاعتراف   سمسمة على كرسي الاعتراف Emptyالسبت أكتوبر 30, 2010 7:09 am

ربنا يكرمك ع الكلام اللى قلتيه ف حقي
وربنا يعينك ع جوست قبل الكرسي
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سمسمة على كرسي الاعتراف   سمسمة على كرسي الاعتراف Emptyالسبت أكتوبر 30, 2010 7:16 am

والله يا باش مهندس ده انا اصلا ما قولتش حاجه انت مكانتك كبيره اوي عند الجميع ومنهم انا ربنا يوفقك ان شاء الله في كل حياتك

اما جوست بقي ربنا يريحني منه شويه والنت يفصل عنده

سمسمة على كرسي الاعتراف
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» سمسمة على كرسي الاعتراف
» ASA على كرسي الاعتراف
» اتش اتش اتش على كرسي الاعتراف
» فور ام على كرسي الاعتراف
» مين علي كرسي الاعتراف؟؟؟؟؟