أهلا و مرحبا بك في منتداك منتدي هندسة الفيوم
تفضل بالدخول عزيزي العضو و ان لم تكن عضوا
يسعدنا جدا أن تكون واحدا من عائلتنا
أهلا و مرحبا بك في منتداك منتدي هندسة الفيوم
تفضل بالدخول عزيزي العضو و ان لم تكن عضوا
يسعدنا جدا أن تكون واحدا من عائلتنا
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.



 
بوابتناالرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
شارك معانا من فضلك ولا تكون سلبيا في اعاده تطوير وهيكله المنتدي من فضلك قم باضافه رايك والي شايفه منوجه نظرك وهنسمعك ونحاول ننفذ باذن الله

 

 كتاب مرجع في صيانة وتصليح المعدات الكهربيه

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
eng.mhmdgoma
المراقب
المراقب
eng.mhmdgoma


[img][/img]
كيف تعرفت علينا : بحث جووجل
ذكر
عدد الرسائل : 5492
العمر : 35
المزاج : بخير الحمد لله
السنة : ثالثة
القسم : اتصالات
محافظتك : الفيوم
خريج : لا
جامعتك : الفيوم
قسم مختلف : -----
بلدي : كتاب مرجع في صيانة وتصليح المعدات الكهربيه 110
نقاط : 8449
السٌّمعَة : 16
تاريخ التسجيل : 25/11/2008

كتاب مرجع في صيانة وتصليح المعدات الكهربيه Empty
مُساهمةموضوع: كتاب مرجع في صيانة وتصليح المعدات الكهربيه   كتاب مرجع في صيانة وتصليح المعدات الكهربيه Emptyالجمعة ديسمبر 19, 2008 8:34 am

الكتاب ده يا جماعه مفيد جدا للناس بتوع باور

يا رب يفيدهم






[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

Electrical Equipment Handbook : Troubleshooting and Maintenance
Summary:Maximize your company?s energy output while ensuring the reliability and longevity of your industrial electrical equipment!
Everything you need for selection, applications, operations, diagnostic testing, troubleshooting and maintenance for all capital equipment placed firmly in your grasp. Keeping your equipment running efficiently and smoothly could make the difference between profit and loss. Electrical Equipment Handbook: Troubleshooting and Maintenance provides you with the state-of?the-art information for achieving the highest performance from your transformers, motors, speed drives, generator, rectifiers, and inverters. With this book in hand you'll understand various diagnostic testing methods and inspection techniques as well as advance fault detection techniques critical components and common failure modes. This handbook will answer all your questions about industrial electrical equipment.
In Electrical Equipment Handbook: Troubleshooting and Maintenance, you will:
Learn about the various types of transformers, motors, variable speed drives, generators, rectifiers, inverters, and uninterrupted power systems.
Understand diagnostic testing and inspection, advanced fault detection techniques, critical components, and common failure modes.
Study selection criteria, commissioning requirements, predictive and preventive maintenance, reliability, testing and cost discover the maintenance required to minimize their operating cost and maximize their efficiency, reliability and longevity.
Synopsis:
FOR ENGINEERS OF ALL DISCIPLINES, MANAGERS, TECHNICIANS, MAINTENANCE PERSONNEL, AND OTHER TECHNICAL INDIVIDUALS.
HERE?S WHERE TO TURN WHEN YOU HAVE ANY QUESTION ABOUT INDUSTRIAL ELECTRICAL EQUIPMENT
This fact-packed resource provides the detailed, wide-ranging, state-of-the-art coverage you need to maximize your company?s energy output while ensuring the reliability and longevity of your industrial electrical equipment.
With this handbook you?ll be able to achieve the highest performance possible from your transformers, motors, variable speed drives, generators, rectifiers, inverters and circuit breakers and gain a full understanding of these crucial aspects of industrial electrical equipment:
* Diagnostic testing and inspection methods
* Advanced fault detection techniques, critical components and common failure modes
* Predictive and preventative maintenance, reliability and testing methods
* Equipment selection and their best application
This is the book you must own if minimizing operating costs, maximizing efficiency and having fingertip access to sound, reliable answers to any electrical equipment problem is important to you.
Keeping your equipment running smoothly can mean the difference between profit and loss ? here?s the handbook that tells you how!

Table of *******s
Preface
Acknowledgments
Chapter 1: Fundamentals of Electric Systems
Chapter 2: Introduction to Machinery Principles
Chapter 3: Transformers
Chapter 4: Transformer Components and Maintenance
Chapter 5: AC Machine Fundamentals
Chapter 6: Induction Motors
Chapter 7: Speed Control of Induction Motors
Chapter 8: Maintenance of Motors
Chapter 9: Power Electronics, Rectifiers, and Pulse-Width Modulation Inverters
Chapter 10: Variable-Speed Drives
Chapter 11: Synchronous Machines
Chapter 12: Synchronous Generators
Chapter 13: Generator Components, Auxiliaries, and Excitation
Chapter 14: Generator Main Connections
Chapter 15: Performance and Operation of Generators
Chapter 16: Generator Surveillance and Testing
Chapter 17: Generator Inspection and Maintenance
Chapter 18: Generator Operational Problems and Refurbishment Options
Chapter 19: Circuit Breakers
Chapter 20: Fuses
Chapter 21: Bearings
Chapter 22: Used-Oil Analysis
Chapter 23: Vibration Analysis
Chapter 24: Power Station Electrical Systems & Design Requirements
Chapter 25: Power Station Protective Systems



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
زائر
زائر
avatar



كتاب مرجع في صيانة وتصليح المعدات الكهربيه Empty
مُساهمةموضوع: رد: كتاب مرجع في صيانة وتصليح المعدات الكهربيه   كتاب مرجع في صيانة وتصليح المعدات الكهربيه Emptyالجمعة ديسمبر 19, 2008 11:03 am

جزاك الله خيرا
شكرااااااااااااااا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
كتاب مرجع في صيانة وتصليح المعدات الكهربيه
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
 :: 

الهندسة الكهربية :: الهندسة الكهربية

-
انتقل الى: